Σχέδια δράσης

ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΕΛ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ

  1. 1.Τίτλος: Βελτίωση και επικαιροποίηση σχολικής ιστοσελίδας

 

Α. Αναγκαιότητα της υλοποίησης του σχεδίου δράσης

  1. 1.Λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση της δράσης

 

Τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης αναδεικνύουν μεν την καλή λει-τουργία, επισημαίνουν όμως έλλειμμα στην ψηφιακή υποδομή του σχολείου για την υποστήριξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων στο πλαίσιο της κοι-νωνίας της πληροφορίας και της γνώσης. Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν την ανα-γκαιότητα να αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ για την προβολή της επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, την ανάδειξη των καλών πρακτικών και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με σύγχρονα εργαλεία και μέσα επικοινωνίας.

 

  1. 2.Αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες

 

Η υλοποίηση του σχεδίου δράσης αναμένεται να αναδείξει τις καλές πρακτικές του σχολείου, να υποστηρίξει τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών, μεταξύ σχολείου-γονέων, καθώς και να συμβάλλει θετικά στην οργάνωση και τον συντονισμό της σχολικής ζωής.

  1. 3.Αναφορές σε καλές πρακτικές ή συμπληρωματικές δράσεις του σχολείου

Αξιοποιούνται δεδομένα του σχολείου (τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού, σχολικές πρωτοβουλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις) που μπορούν να υποστηρίξουν τη δράση.

Β. Σκοπός ? στόχοι του σχεδίου δράσης

1. Σκοπός του σχεδίου δράσης

Η ανάπτυξη, η βελτίωση και η αποτελεσματική αξιοποίηση της ψηφιακής υποδομής του σχολείου με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.

2. Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης

  • Βελτίωση και επικαιροποίηση του υπάρχοντος δικτυακού τόπου ? ιστοσελίδας του σχολείου
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και εξοικείωσης με τις ΤΠΕ από εκπαιδευτικούς και μαθητές
  • Υποστήριξη εκπαιδευτικών και διδακτικών πρακτικών
  • Οργάνωση και υποστήριξη της συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ σχολείου, μαθητών και γονέων μέσω της ιστοσελίδας.
  • Προβολή του έργου του σχολείου στην κοινωνία

 

 

 

Γ. Κριτήρια επιτυχίας της δράσης

 

  • Οι μαθητές συνεργάζονται αποτελεσματικά ? με την καθοδήγηση των δασκάλων τους για τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και τη συνεχή ενημέρωση του διαδικτυακού τόπου του σχολείου, ώστε το περιεχόμενό του να είναι επίκαιρο.
  • Αναβαθμισμένη, λειτουργική και ενημερωμένη ιστοσελίδα του σχολείου. Στο τέ-λος της σχολικής χρονιάς όλα τα μαθήματα υποστηρίζονται και ηλεκτρονικά μέ-σω της ανάρτησης σχετικού εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική ιστοσελίδα.
  • Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς χρησιμοποιούν λειτουργίες που παρέχονται από τη σχολική ιστοσελίδα για την μεταξύ τους ? σύγχρονη και ασύγχρονη – επι-κοινωνία και συνεργασία (forum, chat, e-mail κ.λπ.), αλλά και για την ενημέρωσή τους για τις δραστηριότητες του σχολείου.
  • Δημοσιοποίηση των δράσεων και των καλών πρακτικών του σχολείου τόσο για την παροχή εκπαιδευτικού έργου, όσο και για τις δραστηριότητες της μαθητικής κοινότητας και του Συλλόγου Γονέων.

 

Δ. Μεθοδολογία υλοποίησης του σχεδίου δράσης

1. Στρατηγικές εφαρμογής του σχεδίου δράσης

α. Προετοιμασία της δράσης

Καθορισμός πλαισίου λειτουργίας της ιστοσελίδας (στόχοι, εύρος της πρόσβασης και χρήσης κ.λπ.) με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οργάνωση ομάδων (σχεδιασμού, συγκέντρωσης υλικού, συγγραφής κειμένων, προγραμματισμού). Ορισμός διαχειριστή ιστοσελίδας με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Ενημέρωση από υπεύθυνο του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. για το τεχνικό πλαίσιο λειτουργίας και τις δυνατότητες μιας ιστοσελίδας, καθώς και για τους διαθέσιμους πόρους και τα εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν.

β. Επιμόρφωση-ενημέρωση εκπαιδευτικών ? μαθητών

Επιμόρφωση-ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου σε θέματα κατασκευής και ανατροφοδότησης της ιστοσελίδας (χειρισμό του κατάλληλου λογισμικού). Εκπαίδευση του διαχειριστή στη δημιουργία και συντήρηση σχολικών ιστοσελίδων από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής, υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ.

γ. Σχεδιασμός ιστοσελίδας (δομή και περιεχόμενο)

Η ομάδα σχεδιασμού (εκπαιδευτικοί και μαθητές) συνεδριάζει και καταγράφει στο ημερολόγιο τις προτάσεις της σχετικά με τη δομή και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και ενημερώνει τις υπόλοιπες υποομάδες.

δ. Συγκέντρωση υλικού ? συγγραφή κειμένων

Η ομάδα επιλογής υλικού έχει στην ευθύνη της τη συγκέντρωση έτοιμου υλικού και κειμένων που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα (εκπαιδευτικό υλικό, υλικό από δραστηριότητες του σχολείου, ενημερωτικά κείμενα κτλ). Συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα και καταγράφει στο ημερολόγιο το υλικό που έχει ήδη συγκεντρώσει και αυτό που εκκρεμεί για το επόμενο διάστημα.

ε. Δημιουργία (προγραμματισμός) και δημοσίευση ιστοσελίδας.

Αποτελεί την κύρια ευθύνη του διαχειριστή.

στ. Διαχείριση και αναβάθμιση του περιεχομένου της ιστοσελίδας

Πραγματοποιείται από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας με ευθύνη όμως του υ-πεύθυνου της ιστοσελίδας-Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας μπορεί να προτείνει στον υπεύθυνο νέες προσθήκες/αλλαγές στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Ο υπεύθυνος της ιστοσελίδας ενημερώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα άμεσα τον διαχειριστή για τις αλλαγές στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

 

2. Οργανωτικές δομές

  • Υπεύθυνος εφαρμογής της δράσης θεωρείται λόγω θέσης ο Διευθυντής της σχο-λικής μονάδας ο οποίος έχει και την ευθύνη για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Συντονίζει τις επιμέρους ομάδες, παρακολουθεί την πορεία των εργασιών σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και σε περίπτωση απόκλισης φροντίζει για την ανατροφοδότηση των ομάδων εργασίας. Αποτελεί μαζί με τον διαχειριστή τον συν-δετικό κρίκο μεταξύ των επιμέρους ομάδων.
  • Ο διαχειριστής της σχολικής ιστοσελίδας ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Διαχειριστής μπορεί να είναι ο υπεύθυνος εργαστηρίου, άλλος εκπαιδευτικός Πληροφορικής της σχολικής μονάδας ή οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός με καλή γνώση και εμπειρία στη χρήση ΤΠΕ για δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδας. Καταχωρεί τις αλλαγές και φροντίζει για την τακτική ενημέρωση της ιστοσελίδας.
  • Την ανάπτυξη και λειτουργία της ιστοσελίδας υποστηρίζουν και ο Σχολικός Σύμ-βουλος Πληροφορικής με τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ της Διεύθυνσης που ανήκει το

σχολείο:

α. με την ενημέρωση που παρέχουν για τους διαθέσιμους πόρους, τα εργαλεία και τις υπηρεσίες που διαθέτει στη σχολική μονάδα το ΠΣΔ (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο) και

β. με τη συμμετοχή τους στην επιμόρφωση των μελών στης σχολικής κοινότητας σε θέματα σχεδιασμού, λειτουργίας και χρήσης της ιστοσελίδας.

  • Ο Σύλλογος Γονέων υποστηρίζει τη δράση διευκολύνοντας την ενημέρωση των μελών του για τις δυνατότητες που τους δίνει η ιστοσελίδα και για τους νέους τρόπους επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση του σχολείου.

 

3. Παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου ή σχολικής τάξης

Το σχέδιο δράσης μπορεί να υλοποιηθεί και χωρίς ιδιαίτερη παρέμβαση στους χώρους και το τακτικό πρόγραμμα του σχολείου. Πιθανές ενέργειες αφορούν σε αξιοποίηση μαθημάτων του ΑΠΣ, συνεργασίες εκπαιδευτικών με τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής και συνδιδασκαλία στο μάθημα της Πληροφορικής. Η ιστοσελίδα μπορεί να ενημερώνεται ? επικαιροποιείται από οποιοδήποτε υπολογιστή του σχολείου που διαθέτει το κατάλληλο λογισμικό και σύνδεση στο διαδίκτυο (γραφείο διευθυντή, γραφείο καθηγητών, σχολική βιβλιοθήκη, εργαστήριο Πληροφορικής).

Για τις ενημερωτικές ? επιμορφωτικές συναντήσεις όμως, χρειάζεται να δεσμευτεί το εργαστήριο Πληροφορικής.

 

Ε. Πόροι ? μέσα του σχεδίου δράσης

1. Ανθρώπινο δυναμικό

  • Εκπαιδευτικοί με καλή γνώση και εμπειρία στη χρήση ΤΠΕ για δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδας
  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί για τον σχεδιασμό, τη συγκέντρωση υλικού, τη συγγραφή κειμένων και τη συνεχή ανατροφοδότηση με υλικό
  • Μαθητές / μαθήτριες για τον σχεδιασμό, συγκέντρωση υλικού, συγγραφή κειμένων και προγραμματισμό
  • Γονείς
  • Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής
  • Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ

 

2. Χρόνος

Ορισμένες ενέργειες για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης (παραγωγή κειμένων ? υλικού, δημοσίευση, ενημέρωση, επικαιροποίηση) μπορούν να ολοκληρωθούν εντός του σχολικού χρόνου. Για τον σχεδιασμό και τη δημιουργία ιστοσελίδας απαιτείται αρκετός χρόνος ιδιαίτερα από τον διαχειριστή ανάλογα πάντα με την εμπειρία και την εξοικείωσή του σε θέματα σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων. Επίσης, θα πρέπει να προβλεφθούν και οι τακτικές (π.χ. μια φορά την εβδομάδα) συναντήσεις επιμέρους ομάδων εργασίας που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του έργου οι οποίες μπορούν να πραγματοποιούνται μετά τη λήξη της σχολικής ημέρας. Επίσης, για την ενημέρωση και την επιμόρφωση- εκπαίδευση εκπαιδευτικών, μαθητών και ενδεχομένως γονέων θα απαιτηθεί επιπλέον χρόνος που θα προγραμματιστεί ανάλογα με τον αριθμό των συναντήσεων και τις ανάγκες των συμμετεχόντων.

 

3. Υλικοτεχνική υποδομή

  • Εργαστήριο Πληροφορικής με σύνδεση στο Διαδίκτυο (ή τουλάχιστον 1 υπολογιστής με σύνδεση στο Διαδίκτυο)
  • Μέσα αποθήκευσης (memory sticks, cd, dvd, κ.τλ.) για μεταφορά αρχείων
  • Λογισμικό κατασκευής και λειτουργίας ιστοσελίδας

 

4. Οικονομικοί πόροι

  • Κόστος αγοράς μέσων αποθήκευσης (memory sticks, cd, dvd κ.τλ)
  • Πιθανό κόστος αγοράς υπολογιστή

 

5. Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης

  • Ημερολόγια ομάδων εργασίας, πρακτικά συνεδριάσεων, δελτία παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων
  • Πρωτόκολλο παράδοσης και ανάρτησης κειμένων και υλικού στην ιστοσελίδα, ημερολόγιο κίνησης της ιστοσελίδας

 

6. Πηγές

Η ομάδα δράσης συνιστάται να αναζητήσει το νομοθετικό και διοικητικό πλαίσιο λειτουργίας σχολικών ιστοσελίδων, έρευνες σχετικές με τη δομή και το περιεχόμενο σχολικών δικτυακών τόπων, καθώς και καλές πρακτικές από βραβευμένους εκπαιδευτικούς διαδικτυακούς τόπους

 

ΣΤ1. Παρακολούθηση ? ανατροφοδότηση ενεργειών

Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης εισηγείται ο Διευθυντής και εγκρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων μαζί με τη σύνθεση των ομάδων και το χρονοδιάγραμμα των εργασιών τους. Η πρόοδος της δράσης και η πορεία των ενεργειών των επιμέρους ομάδων εργασίας παρακολουθείται με οδηγό αυτό το σχέδιο και το πλάνο εργασιών από μια συντονιστική ομάδα με επικεφαλή τον Διευθυντή. Για την ενδιάμεση αποτίμηση της πορείας των εργασιών ορίζονται εκ των προτέρων τακτικές συνεδριάσεις της συντονιστικής ομάδας.

α. Όλες οι ενέργειες από την ενημέρωση για τη διαθέσιμη υποδομή μέχρι και την ολοκλήρωση του σχεδιασμού της ιστοσελίδας ελέγχονται από το ημερολόγιο της ομάδας εργασίας, τα πρακτικά του Συλλόγου Διδασκόντων και το χρονοδιάγραμμα εργασιών με τις σχετικές προθεσμίες.

β. Ο ρυθμός επεξεργασίας και το θεματολόγιο των κειμένων και του υλικού που προορίζεται για ανάρτηση παρακολουθούνται με κριτήριο το βασικό σχεδιασμό της ιστοσελίδας και τη συχνότητα ενημέρωσής της.

γ. Η αρμόδια ομάδα εργασίας παρακολουθεί και καταγράφει στο ημερολόγιό της αν το πρόγραμμα των επιμορφωτικών συναντήσεων και ενημερώσεων εξελίσσεται ομαλά βάσει χρονοδιαγράμματος. Καταγράφονται επίσης τυχόν δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισής τους.

δ. Βασικά σημεία ελέγχου της προόδου της δράσης είναι η δημοσίευση της ιστοσελίδας και στη συνέχεια οι τακτικές ενημερώσεις της, όπως έχουν σχεδιαστεί στο ε-γκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η συντονιστική ομάδα παρακολουθεί την τήρηση των προθεσμιών και ανατροφοδοτεί τις ομάδες εργασίας με προτάσεις για την υπέρβαση τυχόν δυσκολιών.

ΣΤ2. Αξιολόγηση του σχεδίου δράσης

Στόχος 1: Ανάπτυξη ή βελτίωση υπάρχοντος δικτυακού τόπου ? ιστοσελίδας του σχολείου. Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

O στόχος ελέγχεται ως προς την ανάπτυξη ή αναβάθμιση της υπάρχουσας τεχνικής υποδομής και ως προς τον σχεδιασμό και τη λειτουργία της ιστοσελίδας, καθώς και την ανατροφοδότησή της με κείμενα και υλικό.

Στόχος 2: Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και εξοικείωσης με τις ΤΠΕ από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Από τη συστηματική παρατήρηση των εκπαιδευτικών, τις σχετικές καταγραφές στο ημερολόγιο και το αποτέλεσμα που έχει παραχθεί μπορεί να διαφανεί αν οι μαθητές έχουν αναπτύξει δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, καθώς και αν έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες.

Στόχος 3: Υποστήριξη εκπαιδευτικών και διδακτικών πρακτικών.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Από την πρόσβαση στη σχολική ιστοσελίδα διαπιστώνεται αν όλα τα μαθήματα υποστηρίζονται και ηλεκτρονικά μέσω της ανάρτησης σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Από ερωτηματολόγια μαθητών διαφαίνεται αν χρησιμοποιούν το εκπαιδευτικό υλικό που παρέχεται μέσα από τη σχολική ιστοσελίδα.

Στόχος 4: Οργάνωση και υποστήριξη της συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ σχολείου, μαθητών και γονέων μέσω της ιστοσελίδας.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Η εκπλήρωση του στόχου διαπιστώνεται από τις ώρες ενημέρωσης, την πρόσβαση στην ιστοσελίδα για χρήση εκπαιδευτικού υλικού, τη συχνότητα επικοινωνίας ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους. Στοιχείο για την αποτίμηση του στόχου αποτελεί επίσης το πρωτόκολλο που τηρεί ο διαχειριστής για τις ανακοινώσεις, τις συνεργατικές δραστηριότητες (μεταξύ σχολείου και γονέων) που προβλήθηκαν στην ιστοσελίδα, καθώς και παντός τύπου υλικό που δόθηκε για ανάρτηση από μαθητές και γονείς.

Στόχος 5: Προβολή του έργου του σχολείου στην κοινωνία.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Η αποδοχή της ιστοσελίδας από το κοινό διαπιστώνεται από την επισκεψιμότητά της και από τις παρατηρήσεις για τη λειτουργικότητα (προσβασιμότητα, ταχύτητα προ-σπέλασης, φιλική διεπαφή) και το περιεχόμενό της.

Η αποδοχή της ιστοσελίδας και η επιτυχία του στόχου αναδεικνύονται επίσης από:

  1. oτους ενσωματωμένους «υπερδεσμούς» (Hyperlinks) που δημιουργούν γέφυρες επικοινωνίας με τοπικούς κοινωνικούς φορείς (Δήμος, πολιτιστικοί σύλλογοι, περιβαλλοντικές οργανώσεις κ.ά.) και με θεσμικούς φορείς της εκπαίδευσης (Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Γραφεία Αγωγής Υγείας κ.ά.)
  2. oτις επαφές που είχε η σχολική μονάδα με τους προαναφερθέντες φορείς
  3. oτις δραστηριότητες που ανέπτυξε σε συνεργασία με αυτούς τους φορείς, οι οποίες ανακοινώθηκαν και προβλήθηκαν στη συνέχεια στην ιστοσελίδα.

 

 

Ζ. Έκθεση αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης

Παρατίθεται η έκθεση με τα αποτελέσματα του σχεδίου δράσης στην οποία περι-λαμβάνονται θέματα, όπως: διαδικασίες σχεδιασμού και οργάνωσης των ομάδων εργασίας, διευθέτηση προβλημάτων χρόνου, επικοινωνίας και συνεργασίας, παρεκ-κλίσεις του αρχικού σχεδιασμού και αναθεωρήσεις του σχεδίου, επιδράσεις σε διά-φορους δείκτες, βαθμός ικανοποίησης της σχολικής κοινότητας από την εφαρμογή του σχεδίου δράσης, γενική εκτίμηση της επιτυχίας του σχεδίου δράσης, προοπτικές.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 2.Τίτλος: Συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή

 

Α. Αναγκαιότητα της υλοποίησης του σχεδίου δράσης

1. Λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση της δράσης

Από τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης διαπιστώθηκε ότι η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ του σχολείου και των γονέων παρουσιάζει προβλήματα, όπως: η συμμετοχή των γονέων στις δράσεις του σχολείου είναι περιορισμένη, η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων για την ανταλλαγή πληροφοριών και την ενημέρωση για τους μαθητές είναι ελλιπής, η εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων αμφισβητείται. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, αποφασίστηκε η διαμόρφωση ενός πλαισίου συνεργασίας που θα κατευθύνει και θα δι-ευκολύνει την εμπλοκή και την ενεργό συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή.

2. Αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες

Η υλοποίηση του σχεδίου συνδέεται με παράγοντες που αφορούν στην οργάνωση και συντονισμό της σχολικής ζωής, τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ σχολείου και γονέων και την ανάπτυξη υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών πρακτικών και παρεμβάσεων προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο.

3. Αναφορές σε καλές πρακτικές ή συμπληρωματικές δράσεις

Αξιοποιούνται προηγούμενες δράσεις του σχολείου, προσπάθειες και δραστηριότητες του Συλλόγου Γονέων, που μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης.

 

Β. Σκοπός ? στόχοι του σχεδίου δράσης

Σκοπός του σχεδίου δράσης

Ο βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση και η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ σχολείου και γονέων με στόχο την ενεργό συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου.

Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης

1. Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων.

2. Ενεργοποίηση του Συλλόγου Γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου.

3. Ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.

 

Γ. Κριτήρια Επιτυχίας της Δράσης

 

1. Αποδοχή και εφαρμογή του πλαισίου αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και γονείς.

2. Αύξηση της συμμετοχής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων σε δράσεις του σχολείου.

3. Βελτίωση του βαθμού εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο.

 

 

 

Δ. Μεθοδολογία υλοποίησης του σχεδίου δράσης

1. Στρατηγικές εφαρμογής του σχεδίου δράσης

1.1. Ενημέρωση γονέων για θέματα της σχολικής ζωής και τη συνεργασία με το σχολείο

Οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων των γονέων από ομάδα εκπαιδευτικών σχετικά με την οργάνωση της σχολικής ζωής, τις απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος, τις υποχρεώσεις των μαθητών, τις συνεργασίες με τους εκπαιδευτικούς κ.λπ.

1.2. Σχεδιασμός και διαμόρφωση πλαισίου επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και γονέων

Οργανώνεται ένα ενιαίο πλαίσιο ενημέρωσης των γονέων με ενίσχυση της αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και γονέων. Εμπλουτίζονται οι τρόποι ενημέρωσης των γονέων για τις δραστηριότητες του σχολείου με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (π.χ. ανάρτηση στη ιστοσελίδα του σχολείου των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας, του προγράμματος των συναντήσεων με τους γονείς, ενημέρωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και για την πρόοδο των μαθητών, όπως προσωπική, τηλεφωνική, ώστε να διευκολύνεται και επιταχύνεται η επικοινωνία με τους γονείς.

1.3. Ενεργοποίηση του Συλλόγου Γονέων σε δράσεις της μαθητικής κοινότητας

Ενθαρρύνεται η συνεργασία του Συλλόγου Γονέων με τις μαθητικές κοινότητες για την διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων και την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν τη σχολική ζωή. Διανέμεται στους γονείς ο κανονισμός λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και ημερολόγιο με τις κυριότερες δραστηριότητες της τρέχουσας χρονιάς για την έγκαιρη ενημέρωσή τους και τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή τους.

 

2. Οργανωτικές δομές

Την κύρια ευθύνη για την πραγματοποίηση της δράσης έχει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Ουσιαστικό ρόλο διαδραματίζει ο Σύλλογος Γονέων. Τον συντονισμό των επιμέρους διαδικασιών έχουν η διεύθυνση και οι συντονιστές των ομάδων εργασίας. Για κάθε επιμέρους δράση ορίζονται ομάδες εργασίας στις οποίες, ανάλογα με το περιεχόμενο της δράσης, μετέχουν εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και εκπρόσωποι των μαθητών.

 

3. Παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου ή σχολικής τάξης

Δεν προβλέπονται ιδιαίτερες παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου. Οι κύριες δράσεις εντάσσονται στο εργασιακό ωράριο και τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών. Η συνεργασία και η υποστήριξη δράσεων της μαθητικής κοινότητας εξαρτάται από το είδος και το αντικείμενο των δράσεων.

 

Ε. Πόροι ? μέσα του σχεδίου δράσης

1. Ανθρώπινο δυναμικό

  • Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας
  • Ο Σύλλογος Γονέων
  • Η μαθητική κοινότητα

 

 

2. Χρόνος

Σε ενδοσχολικό επίπεδο θα απαιτηθεί πρόσθετος χρόνος για τις ενημερωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Οι κύριες δράσεις εντάσσονται στο εργασιακό ωράριο και τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών.

 

3. Υλικοτεχνική υποδομή

  • Ιστοσελίδα του σχολείου, υπολογιστής, φωτοτυπικό μηχάνημα, εκτυπωτής
  • Αναλώσιμα υλικά
  • Αίθουσα συναντήσεων

 

       4. Οικονομικοί πόροι

           Δεν απαιτούνται πρόσθετοι οικονομικοί πόροι.

 

5. Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης

  • Ημερολόγια καταγραφής δραστηριοτήτων
  • Δελτία ενημέρωσης έντυπα και ηλεκτρονικά
  • Ερωτηματολόγια γονέων και εκπαιδευτικών

 

6. Πηγές

  • Πρακτικά σχολείου
  • Πρακτικά Συλλόγου Γονέων
  • Δράσεις μαθητικής κοινότητας
  • Καλές πρακτικές και προγράμματα που αναπτύχθηκαν σε άλλα σχολεία, από ι-στοσελίδες, έρευνες, ανακοινώσεις κ.λπ.

 

ΣΤ1. Παρακολούθηση ? ανατροφοδότηση ενεργειών

1. Ενημέρωση του Συλλόγου Γονέων για θέματα της σχολικής ζωής και τη συνεργασία με το σχολείο.

Η δράση παρακολουθείται με καταγραφές των συναντήσεων στο ημερολόγιο του σχολείου, στο ημερολόγιο των υπεύθυνων καθηγητών και με ερωτηματο-λόγια στους γονείς.

2. Σχεδιασμός και διαμόρφωση πλαισίου ενημέρωσης, αμφίδρομης επι-κοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων.

Η δράση παρακολουθείται με καταγραφές των συναντήσεων των ομάδων εργασίας στο ημερολόγιο του σχολείου.

3. Ανάπτυξη δράσεων επικοινωνίας και συνεργασίας του σχολείου με τους γονείς.

Η εξέλιξη των δράσεων παρακολουθείται με σχετική καταγραφή στο ημερολόγιο του σχολείου, στο ημερολόγιο των υπεύθυνων καθηγητών και με ερωτηματολόγια στους γονείς. Επισημαίνονται προβλήματα και αναθεωρήσεις που θεωρούνται αναγκαίες (πχ. μικρή συμμετοχή γονέων στις συναντήσεις ).

4. Ενεργοποίηση του συλλόγου γονέων σε δράσεις της μαθητικής κοινότητας.

Η δράση παρακολουθείται με σχετική καταγραφή στο ημερολόγιο του σχολείου, του Συλλόγου Γονέων και των μαθητικών κοινοτήτων των εκδηλώσεων και των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν. Για την εκτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των συμμετεχόντων και της ανάγκης υλοποίησης συμπληρωματικών δράσεων μπορεί να διανεμηθούν δειγματοληπτικά ερωτηματολόγια προς τους μαθητές και τους γονείς.

 

ΣΤ2. Αξιολόγηση του σχεδίου δράσης

Στόχος 1: Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου προσεγγίζεται με την αποδοχή και την εφαρμογή του πλαισίου αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και γονείς. Αξιοποιούνται στοιχεία από τα ημερολόγια που τηρούν οι εκπαιδευτικοί και αφορούν στον αριθμό των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν, την ανάρτηση στη ιστοσελίδα του σχολείου των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας, την ενημέρωση του σχολείου από τους γονείς κ.λπ.

Στόχος 2: Ενεργοποίηση του Συλλόγου Γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Η επιτυχία του στόχου διαπιστώνεται από την αύξηση της ενεργού συμμετοχής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων σε δράσεις του σχολείου. Αξιοποιούνται στοιχεία από τα ημερολόγια του σχολείου και του Συλλόγου Γονέων.

Στόχος 3: Βελτίωση του βαθμού εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας

Η επιτυχία του στόχου διαπιστώνεται από ερωτηματολόγια εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με το βαθμό ικανοποίησης από την ποιότητα της επικοινωνίας και των συνεργασιών που αναπτύχθηκαν.

 

Ζ. Έκθεση αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης

Παρατίθεται η έκθεση με τα αποτελέσματα του σχεδίου δράσης στην οποία περιλαμβάνονται θέματα, όπως: διαδικασίες σχεδιασμού και οργάνωσης των ομάδων εργασίας, διευθέτηση προβλημάτων χρόνου, επικοινωνίας και συνεργασίας, παρεκκλίσεις του αρχικού σχεδιασμού και αναθεωρήσεις του σχεδίου, επιδράσεις σε διά-φορους δείκτες, βαθμός ικανοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από την εφαρμογή του σχεδίου δράσης, γενική εκτίμηση της επιτυχίας του σχεδίου δράσης, προοπτικές.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *