Φόρμα γενικής εκτίμησης

 

 

 

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 

 

 

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης
της Εικόνας του Σχολείου

 

 

 

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ

 


ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ

Η Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου
συντάχθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-2014.


Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

Ταυτότητα του Σχολείου

 

Καταγράφονται στοιχεία της ταυτότητας της σχολικής μονάδας.

 

Ονομασία Σχολείου:

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ

Τύπος Σχολείου:

ΗΜΕΡΗΣΙΟ

Κωδικός:

2855020

Ταχυδρομική Διεύθυνση:

ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΥΘΑ – ΞΛΟΚΑΣΤΡΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Τηλέφωνο:

2743023235

Fax:

2743026235

Email:

mail@lyk-xylok.kor.sch.gr

Ιστοσελίδα:

http://lyk-xylok.kor.sch.gr

Αριθμός Μαθητών:

248

Αριθμός Τμημάτων:                                                                                                                                          

11

Αριθμός Εκπαιδευτικών:

32

Παρατηρήσεις

 

A

Διαδικασίες Αξιολόγησης

 

Διατυπώνεται σύντομο κείμενο (200 λέξεων περίπου) σχετικά με τις διαδικασίες που ακολούθησε η Σχολική Μονάδα για τη γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου (π.χ. αναφορά στο χρόνο και τη διάρκεια της αξιολόγησης, τον αριθμό των ομάδων που δημιουργήθηκαν, τη σύνθεση των ομάδων, τον αριθμό των συναντήσεων κάθε ομάδας κλπ.

 

Η διαδικασία ξεκίνησε στις 22/1/2014 με συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου έγινε μια προεργασία της διαδικασίας αξιολόγησης και ορίστηκαν οι ομάδες εργασίας καθώς και οι κατευθύνσεις της αξιολόγησης.

Συστάθηκαν 15 ομάδες (ανά Δείκτη αξιολόγησης) με τις εξής συνθέσεις:

1.1 και 1.2 Αντωνόπουλος Κ. – Δορμπαράκης Ι., 2.1 Αθανασόπουλος Π. – Μυλωνάς Κ. 2.2 Μυλωνάς Κ. – Σπανός Ι. , 2.3 Αθανασόπουλος Π. – Σπανός Ι. , 3.1 Μπάγκα Π. – Μπανιώτου Μ. , 3.2 Μπάγκα Π. – Πετρακοπούλου Α. , 4.1 Ναστάτου Ε. – Χαραλάμπη Μ. , 4.2 Μπούρδαλης Ν. – Ναστάτου Ε. , 5.1 Δρυ Ι. – Τσαμοπούλου Μ. , 5.2 Δρυ Ι. – Καββέτσου Φ. , 6.1 Ζαφειροπούλου Ε. – Μπέτζελου Λ. , 6.2 Αράπογλου Α. – Ζαφειροπούλου Ε. , 6.3 Αράπογλου Α. – Μπέτζελου Λ. , 7.1 Παπαριστείδη Α. – Πετρόπουλος Χ.

Για την διαδικασία αξιολόγησης χρησιμοποιήθηκαν ως εργαλεία:

1. Φόρμες καταγραφής δεδομένων από το Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή, το Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων, το Μητρώο μαθητών, καταχωρήσεις του σχολείου σε υπάρχουσες βάσεις δεδομένων, τα Αρχιτεκτονικά Σχέδια του σχολείου και επιτόπια παρατήρηση του κτιρίου, υλικό από εκδηλώσεις, δράσεις, εργασίες των μαθητών του σχολείου.

2. Ερωτηματολόγια προς τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς

3. Συνεντεύξεις από τον Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς

4. Παρατήρηση της δράσης και της συμπεριφοράς των μαθητών και του προσωπικού στον χώρο του σχολείου

Οι ομάδες ολοκλήρωσαν το έργο τους μετά από 3-5 συναντήσεις (ανά ομάδα).

Στις 6/5/2014 έγινε δεύτερη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων κατά την οποία ενεκρίθησαν οι εισηγήσεις των ομάδων και συντάχτηκε η Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου.

Στις 16/6/2014 έγινε τρίτη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων κατά την οποία συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα σχέδια δράσης για το επόμενο σχολικό έτος.

 

Β

Φύλλο Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

Καταγράφεται η τελική θέση των μελών της σχολικής κοινότητας για την κατάσταση και τη λειτουργία του σχολείου ως προς κάθε δείκτη ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Η κοινώς αποδεκτή θέση για την εικόνα του σχολείου αποτυπώνεται περιγραφικά σε σύντομο κείμενο (100 λέξεων περίπου) με τη μορφή αιτιολογημένης αξιολογικής κρίσης αλλά και ποσοτικά με τη χρήση της τετραβάθμιας αριθμητικής κλίμακα για κάθε δείκτης.

 

Αντιστοιχία των βαθμών της κλίμακας 1-4

1 = Εικόνα προβληματική (αρκετά σοβαρά προβλήματα)

2 = Εικόνα μέτρια (τα προβλήματα είναι περισσότερα από τα θετικά στοιχεία)

3 = Εικόνα καλή (τα θετικά στοιχεία είναι περισσότερα από τα αρνητικά)

4 = Εικόνα πολύ καλή (θετικά στοιχεία χωρίς προβλήματα)

 

Στην περίπτωση που δεν έχει επιτευχθεί συναίνεση για την κατάσταση του σχολείου ως προς κάποιον δείκτη, καταγράφονται τα δύο ?πλειοψηφικά? αποτελέσματα στο πλαίσιο της ομάδας.


ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 1

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1.1

Μέσα και Πόροι

Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική
υποδομή και οικονομικοί πόροι

 

Αποτιμάται η κατάσταση του σχολείου ως προς την επάρκεια και την καταλληλότητα των σχολικών χώρων, των διαθέσιμων μέσων και του εξοπλισμού. Επίσης, αποτιμάται η επάρκεια των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. Εξετάζεται κατά πόσον οι υπάρχοντες χώροι του σχολείου, η υλικοτεχνική υποδομή και οι οικονομικοί πόροι ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών, στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 1.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 1.1

Α. Το σχολείο στεγάζεται σε κτήριο σχεδόν 20ετίας με τα ανάλογα προβλήματα και έχει κοινό προαύλιο με το ΕΠΑΛ Ξυλοκάστρου. Διαθέτει 2 μόνο αίθουσες διδασκαλίας με εποπτικά μέσα, ενώ 1 αίθουσα λειτουργεί υποτυπωδώς ως Βιβλιοθήκη του Σχολείου με περιορισμένα εποπτικά μέσα η οποία χρησιμοποιείται ως αίθουσα διδασκαλίας (Ξένες γλώσσες, Δίκαιο). Διαθέτει 3 εργαστήρια: Φυσικών Επιστημών , Πληροφορικής και Τεχνολογίας. Τα δύο τελευταία δεν είναι επαρκώς και με σύγχρονα μέσα εξοπλισμένα.

   Οι χώροι της Διοίκησης αποτελούνται από τα Γραφεία του Δ/ντή, των Καθηγητών, της Γραμματείας, της Φυσικής Αγωγής και του Επιστάτη. Το γραφείο των Καθηγητών διαθέτει μόνο έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.   Η Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων χρησιμοποιείται ως   στεγασμένος χώρος πρωινής συγκέντρωσης, ενώ υπάρχουν αποδυτήρια και 4 αποθηκευτικοί χώροι. Το προαύλιο είναι   ικανοποιητικό για τον προαυλισμό των μαθητών αλλά στερείται απολύτως αθλητικών εγκαταστάσεων με συνέπεια το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να διδάσκεται σε παρακείμενη αθλητική εγκατάσταση εκτός σχολείου.

   ΔΕΝ υπάρχουν: α. Κλειστή Αίθουσα Φυσικής Αγωγής για τις μέρες με άσχημες καιρικές συνθήκες. β. Ανελκυστήρας και εσωτερικές ράμπες που θα διευκόλυναν μαθητές ΑΜΕΑ Τέλος, προβλήματα δημιουργούν για την ομαλή λειτουργία του σχολείου: α. Ο κοινός προαυλισμός με τους μαθητές του ΕΠΑΛ καθώς ενίοτε δημιουργούνται προβλήματα.   β. Το ότι το Κυλικείο, που είναι κοινό για τα δύο σχολεία, στεγάζεται στο χώρο του ΓΕΛ και όχι σε κοινόχρηστο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αναστατώσεις στη λειτουργία του σχολείου .

Β. Οι Διαθέσιμοι Οικονομικοί Πόροι εξασφαλίζονται από τις εξής πηγές: α) χρηματοδότηση από τον Σχολική Επιτροπή και β) περιστασιακή ενίσχυση από τα Σύλλογο Γονέων. Σε γενικές γραμμές καλύπτονται, με συνεχώς ολοένα και αυξανόμενη δυσκολία, οι βασικές ανάγκες του σχολείου (πετρέλαιο, γραφική ύλη), αλλά δεν υπάρχει καθόλου δυνατότητα για εκσυγχρονισμού εξοπλισμού και κτηρίου.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 1

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1.2

Μέσα και Πόροι

Στελέχωση του σχολείου

 

Εξετάζεται κατά πόσο ο αριθμός, η σύνθεση, η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και η εμπειρία των εκπαιδευτικών ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του σχολείου και τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών. Επίσης, αποτιμάται η κατάσταση του σχολείου ως προς την επάρκεια του διοικητικού, του ειδικού επιστημονικού και του βοηθητικού προσωπικού.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 1.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 1.2

Ο Σύλλογος Διδασκόντων απαρτίζεται από ικανούς εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που διαθέτουν επιστημονική κατάρτιση και εκπαιδευτική εμπειρία αρκετά μεγάλη. Ως προς την παιδαγωγική διαδικασία και την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφορών καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια και αναπτύσσονται συνεργασίες και με φορείς, όπως Δήμος, Δίολκος κ.τ.λ.

Αρνητικά σημεία κρίνονται ότι κάποιες ειδικότητες προσήλθαν καθυστερημένα στο σχολείο και ότι αρκετοί καθηγητές προσέρχονται από όμορα σχολεία (συμπληρώνουν ωράριο) με αποτέλεσμα να δυσκολεύει το καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα. Επίσης στα μέσα της χρονιάς δημιουργήθηκαν κενά, εξαιτίας των οποίων υπήρξε αναστάτωση που διορθώθηκε στη συνέχεια.

Τέλος, ως διοικητικό προσωπικό υπάρχει Γραμματέας και δεν υπάρχει Επιστάτης.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.1

Ηγεσία, Διοίκηση και
Οργάνωση του Σχολείου

Οργάνωση και συντονισμός
της σχολικής ζωής

 

Η ηγεσία και η διοίκηση του σχολείου αποτιμώνται σε σχέση με την οργάνωση και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Η διατύπωση οράματος για την εργασία του σχολείου με τον καθορισμό των βασικών επιδιώξεων των στόχων και των αξιών που διέπουν τη σχολική ζωή, η διαμόρφωση ενός συμμετοχικού, συλλογικού και συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδα, η διαμόρφωση και η εφαρμογή ενός λειτουργικού σχολικού προγράμματος, αποτελούν σημαντικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 2.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.1

Η λειτουργία του σχολείου και η τήρηση του ωρολογίου προγράμματος όσον αφορά τα μαθήματα   κρίνεται πολύ ικανοποιητική, καθώς   το σχολείο διαθέτει επαρκές μόνιμο προσωπικό σε όλα σχεδόν τα μαθήματα και ο αριθμός των ωρών διδασκαλίας που δεν πραγματοποιούνται κάθε χρόνο είναι ελάχιστος . Παρόλο που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διατίθενται στο σχολείο από άλλα σχολεία για συγκεκριμένες μέρες, γεγονός που δημιουργεί περιορισμούς, η διαμόρφωση του σχολικού προγράμματος κρίνεται αρκετά ικανοποιητική. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εμφανίζονται αρκετά ικανοποιημένοι με το σχολικό πρόγραμμα ως προς τη διαμόρφωση και την εφαρμογή του. Η κατανομή μαθημάτων γίνεται σύμφωνα με παιδαγωγικές αρχές και η τήρηση του ωρολογίου προγράμματος κρίνεται πολύ ικανοποιητική . Θετικά αξιολογείται επίσης η συνεργασία των καθηγητών με τη Διεύθυνση,   τον Σύλλογο Γονέων και με τους μαθητές για την εφαρμογή του σχολικού προγράμματος.

Πολύ ικανοποιητική κρίνεται επίσης και η συμμετοχή των μαθητών σε πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

Ορισμένοι εκπαιδευτικοί παρόλο που κρίνουν ικανοποιητική τη συνεργασία τους με τον Σύλλογο Γονέων, θα επιθυμούσαν μια πιο στενή συνεργασία.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.2

Ηγεσία, Διοίκηση και
Οργάνωση του Σχολείου

Διαχείριση και αξιοποίηση
μέσων και πόρων

 

Εκτιμάται η καλή διαχείριση των οικονομικών πόρων ? η κατανομή τους σύμφωνα με τις ανάγκες του σχολείου ? καθώς και η αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων και του εξοπλισμού του σχολείου για την αποτελεσματική ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 2.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.2

Την προηγούμενη χρονιά δεν παρουσιάστηκε κανένα ουσιαστικό πρόβλημα χρηματοδότησης που να εμπόδισε την αποτελεσματική ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών.

Έγιναν ενέργειες για την εξοικονόμηση αναλώσιμων υλικών και άλλων εξόδων, με αποτέλεσμα την κατά 30% μείωσή τους.

Πολύ καλά αξιοποιήθηκαν οι χώροι του σχολείου και αναπτύχθηκαν πρωτοβουλίες ώστε να χρησιμοποιηθούν επιπλέον χώροι όπως το γήπεδο του Δήμου και το Θέατρο “Άγγελος Σικελιανός” , με στόχο την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του σχολικού προγράμματος.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.3

Ηγεσία, Διοίκηση και
Οργάνωση του Σχολείου

Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη
του ανθρώπινου δυναμικού

 

Αποτιμώνται οι πρακτικές του σχολείου σε σχέση με την αξιοποίηση, την υποστήριξη και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Οι διαδικασίες που αναπτύσσονται στο σχολείο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της επιστημονικής και παιδαγωγικής τους κατάρτισης, η ουσιαστική υποστήριξή τους στην υλοποίηση του προγράμματος σπουδών, η υποστήριξη και ο συντονισμός της συνεργασίας των εκπαιδευτικών των τμημάτων ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας, η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητες του, αποτελούν σημεία εστίασης για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 2.3

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.3

Το διδακτικό προσωπικό του σχολείου αξιοποιείται ανάλογα με τις δεξιότητες και τις εμπειρίες του και η κατανομή των αρμοδιοτήτων στους εκπαιδευτικούς του σχολείου θεωρείται   δίκαιη .

Υποστηρίζεται η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και η ομαλή προσαρμογή και ένταξη των νέων μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού στο σχολείο.

Το σχολείο ενισχύει τις   πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί για την επαγγελματική τους ανάπτυξη και στηρίζει τις   ιδιαίτερες επιστημονικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα. Συμμετέχουν σε συναντήσεις επιμόρφωσης των σχολικών συμβούλων ,του ΕΚΦΕ, σε ημερίδες   με θέματα παιδαγωγικού, περιβαλλοντικού, πολιτιστικού και καλλιτεχνικού   ενδιαφέροντος και σε προγράμματα επιμόρφωσης Β επιπέδου.

Στο σχολείο δεν πραγματοποιούνται σε ικανοποιητικό βαθμό ενδοσχολικές επιμορφώσεις για τις ανάγκες των εκπαιδευτικών από ειδικούς επιστήμονες ή σχολικούς συμβούλους .Για κάποιες ειδικότητες (πχ.ΠΕ02) δεν ικανοποιήθηκαν οι αιτήσεις για την επιμόρφωση Β επιπέδου.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 3

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3.1

Διδασκαλία και Μάθηση

Ανάπτυξη και εφαρμογή
διδακτικών πρακτικών

 

Αποτιμώνται οι διδακτικές πρακτικές του σχολείου: ο αποτελεσματικός σχεδιασμός της διδασκαλίας, η υιοθέτηση ποικίλων διδακτικών μεθόδων ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και το αντικείμενο της διδασκαλίας, η αποτελεσματική διοίκηση της τάξης με τη σωστή αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου και των μέσων διδασκαλίας, η ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητή και ο βαθμός εμπλοκής των μαθητών στην οικοδόμηση της γνώσης, αποτελούν, μεταξύ άλλων, ενδείξεις ποιότητας για την εξέταση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 3.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 3.1

Οι διδακτικές μέθοδοι που εφαρμόστηκαν συνδέθηκαν με τους στόχους του μαθήματος και το δυναμικό της τάξης. Αξιοποιήθηκε πλήρως και δημιουργικά από καθηγητές και μαθητές ο διαθέσιμος χρόνος διδασκαλίας και έγινε χρήση του διαθέσιμου εξοπλισμού και των μέσων του σχολείου. Οι μαθητές εκπόνησαν εργασίες ανάλογα με το μάθημα και είχαν ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης. Οι καθηγητές οργάνωσαν αποτελεσματικά τον συνολικό διδακτικό χρόνο και συνεργάστηκαν εύρυθμα ανά ειδικότητα για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος σπουδών.

Οι μαθητές της Γ Λυκείου, λόγω φόρτου εργασίας εξ αιτίας των Πανελληνίων εξετάσεων, αδιαφορούν για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας.

Δεν λειτούργησε η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη παρόλο που υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τους μαθητές.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 3

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3.2

Διδασκαλία και Μάθηση

Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών
και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

 

Αποτιμάται η λειτουργία της σχολικής τάξης με βάση την ανάπτυξη παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών, οι οποίες συνδέονται με παραμέτρους όπως: η οργάνωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας δασκάλου-μαθητή, η έμφαση στη θετική ενίσχυση των μαθητών, η ποιότητα της αξιολογικής διαδικασίας με τη διαμορφωτική λειτουργία της αξιολόγησης για την ανατροφοδότηση της διδασκαλίας, η υιοθέτηση ποικίλων αξιολογικών μεθόδων, η σύνδεση των δοκιμασιών της αξιολόγησης με τους στόχους και το περιεχόμενο της διδασκαλίας, η συστηματική καταγραφή της επίδοσης των μαθητών, η τακτική ενημέρωση των μαθητών για την ποιότητα της εργασίας τους κλπ.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 3.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 3.2

Οι εκπαιδευτικοί συνδιαμορφώνουν με τους μαθητές το πλαίσιο λειτουργίας της τάξης.

Διαμορφώνεται κλίμα κατανόησης, με σεβασμό στην προσωπικότητα του μαθητή και διακριτικότητα. Τα προβλήματα πειθαρχίας και συγκρούσεων αντιμετωπίζονται με ορθολογιστικό τρόπο.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ρόλος συντονιστή και διαμορφωτή, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται κλίμα συμμετοχικότητας και συνεργασίας.

Οι εκπαιδευτικοί της μονάδας ενθαρρύνουν και επιβραβεύουν τους μαθητές αξιολογώντας τους με ποικιλία μέσων ( ολιγόλεπτα τεστ, ωριαία γραπτή εξέταση, πλήρη κριτήρια αξιολόγησης τετραμήνου, προφορική εξέταση , επαναληπτικά τεστ και ομαδικές και ατομικές εργασίες). Οι εκπαιδευτικοί καταγράφουν τα αποτελέσματα αξιολόγησης των μαθητών με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης, μέσω της ανατροφοδότησης.

Οι μαθητές συζητούν τακτικά με τους δασκάλους τους σχετικά με την πρόοδο τους, ενημερώνονται για τις επιδόσεις τους και γνωρίζουν ότι η ατομική τους πρόοδος παρακολουθείται . Ενίοτε, γίνονται παρεμβάσεις εξατομικευμένης υποστήριξης σε μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες.

Οι μαθητές αξιολογούν θετικά τη συμμετοχή τους στο μάθημα και την ατμόσφαιρα που επικρατεί σε αυτό, ωστόσο κρατούν επιφυλάξεις όσον αφορά στο φόρτο εργασίας που τους ανατίθεται για το επόμενο μάθημα.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 4

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 4.1

Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών ? μαθητών
και μεταξύ των μαθητών

 

Εκτιμώνται οι τυπικές και άτυπες σχέσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και των μαθητών μεταξύ τους. Η σύμφωνη με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης στάση που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στους μαθητές, η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση των πρακτικών που διέπουν τη σχολική ζωή, η υποστήριξη από το σχολείο κοινωνικών πρακτικών που ευνοούν τη συνεργασία και την επικοινωνία στη σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών και μαθητών μεταξύ τους, αποτελούν στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 4.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 4.1

Σε γενικές γραμμές οι μαθητές έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους και λειτουργούν με πνεύμα συνεργασίας, άμιλλας και φιλικής διάθεσης προς τους καινούργιους μαθητές. Δεν παρουσιάζονται συγκρούσεις   μεταξύ τους και αλληλοβοηθιούνται κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης εμφανίζονται σε μικρό βαθμό ρατσιστικές συμπεριφορές και δεν υφίσταται έντονα το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας ( bullying ). Τέλος, είναι ενθαρρυντικοί και υποστηρικτικοί μεταξύ τους, όπως αποδεικνύει τόσο η συμπεριφορά τους προς τα παιδιά με ειδικές ανάγκες όσο και η ενεργός συμμετοχή τους σε μια σειρά σχολικών δραστηριοτήτων αθλητικού, πολιτιστικού και οικολογικού περιεχομένου(Βουλή των Εφήβων, Φεστιβάλ Θεάτρου, Εφημερίδα, Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, Μπάσκετ, Βόλεϊ, SOS Μεσόγειος, Ευρωπαϊκά Προγράμματα e-twinning και Comenius, δενδροφυτεύσεις, καθαρισμός ακτών, εκπ/κές εκδρομές).

Επιπρόσθετα, τα παιδιά δηλώνουν ότι χαίρουν της αποδοχής και στήριξης των εκπ/κών κατά τη μαθησιακή διαδικασία, ενώ χαρακτηρίζουν καλή τη σχέση μεταξύ των μελών της εκπ/κής κοινότητας με την παρατήρηση ότι αυτό εξαρτάται και από τον εκπ/κό και από το μάθημα. Επίσης αξιολογούν θετικά τη υιοθέτηση ομαδοσυνεργατικών μεθόδων, επειδή συμβάλλουν στην καλύτερη σχέση μεταξύ τους και στην αποτελεσματικότερη μάθηση.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 4

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 4.2

Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες
με εκπαιδευτικούς ? κοινωνικούς φορείς

 

Αποτιμώνται οι σχέσεις που αναπτύσσει το σχολείο με τους γονείς όπως επίσης και οι συνεργασίες του με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς. Η τακτική, αμφίδρομη και ολοκληρωμένη ροή πληροφοριών ανάμεσα στο σχολείο και τους γονείς σχετικά με την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών όπως επίσης και η οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με τις εκπαιδευτικές αρχές, άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την τοπική και ευρύτερη κοινωνία, αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 4.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 4.2

Οι σχέσεις μεταξύ σχολείου-γονέων είναι μέτριες. Οι περισσότεροι γονείς των μαθητών δεν πληροφορούνται για την πρόοδο των παιδιών τους, αφού δεν προσέρχονται συχνά στο σχολείο. Από τη μεριά του το σχολείο έχει οργανώσει αρκετές φορές συνάντηση με τους γονείς, με σκοπό την ενημέρωσή τους τόσο σε εκπ/κά θέματα όσο και σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους. Όμως η συμμετοχή των γονέων σ? αυτές είναι ελάχιστη.

Το σχολείο ενημερώνει τους γονείς συστηματικά για τα πειθαρχικά παραπτώματα των παιδιών τους όσο και για τις αδικαιολόγητες απουσίες τους, τηλεφωνικά και με αλληλογραφία. Σε ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε στους γονείς για να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν στο παραπάνω θέμα, ελάχιστοι ανταποκρίθηκαν.

Η γενική διαπίστωση είναι ότι ενώ παράγεται σημαντικό έργο από το σχολείο, δεν υπάρχει η ανάλογη θετική αποτίμηση από την τοπική κοινωνία.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 5

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 5.1

Προγράμματα, Παρεμβάσεις
και Δράσεις Βελτίωσης

Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες,
υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

 

Αποτιμάται η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας με την εξέταση παραμέτρων όπως είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή από το σχολείο προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η ανάληψη καινοτόμων πρωτοβουλιών και η υποστήριξη καινοτομικών αλλαγών. Επίσης, εκτιμάται κατά πόσο το σχολείο προσφέρει σε όλους τους μαθητές ίσες ευκαιρίες μάθησης με την υλοποίηση ειδικών υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών προγραμμάτων.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 5.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 5.1

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιά το σχολείο πραγματοποίησε τις παρακάτω εκπαιδευτικές επισκέψεις – εκδρομές:

Η Α? Λυκείου εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαύριο-Σούνιο και τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στον Βόλο και το Πήλιο. Η Β? Λυκείου εκπαιδευτική επίσκεψη στην Παλαιά Βουλή στην Αθήνα και τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη και τη Βεργίνα. Η Γ? Λυκείου εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιστορικό   Αρχείο του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ε.Τ.Ε .και την Βουλή καθώς και ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία. Όλες οι τάξεις του σχολείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρχαία Κόρινθο.

Η Θεατρική Ομάδα διοργάνωσε εκδρομή για παρακολούθηση θεατρικής παράστασης στην Αθήνα.

Μαθητές του σχολείου συμμετείχαν στους Διαγωνισμούς «Θαλής» και «Ευκλείδης» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, στους οποίους διακρίθηκαν επτά μαθητές από την Α? Λυκείου και δύο μαθητές από τη Β? Λυκείου.

Συμμετοχή του σχολείου σε αθλητικές δραστηριότητες: Οι ομάδες βόλεϊ και μπάσκετ αγοριών συμμετείχαν στα σχολικά πρωταθλήματα. Η ομάδα ποδοσφαίρου κοριτσιών κατέλαβε την 3η πανελλήνια θέση στο σχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.

Μαθητές του σχολείου συμμετείχαν στα σχολικά πρωταθλήματα στίβου, πινγκ-πονγκ και τένις.

Το σχολείο συμμετείχε σε Πρόγραμμα Comenius , μαζί με σχολεία από την Τουρκία και τη Βουλγαρία.

Στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δημιουργήθηκε Θεατρική ομάδα, η οποία συμμετείχε στο φεστιβάλ μαθητικού θεάτρου με το έργο του Μολιέρου: «Ο Φιλάργυρος.

Στο σχολείο προσκλήθηκαν μέλη της οικολογικής οργάνωσης «Μεσόγειος SOS?, οι οποίοι παρουσίασαν πρόγραμμα με θέμα το νερό.

Πραγματοποιήθηκαν δράσεις για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό και οι μαθητές παρακολούθησαν ενημέρωση από την υπεύθυνη σχολικής βίας της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας. Επίσης οργανώθηκε σε συνεργασία με τον «Δίολκο», βιωματική παρέμβαση για το ίδιο θέμα.

Στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών Α? και Β? Λυκείου, αναπτύχθηκαν καινοτόμες δράσεις με τη χρήση των ΤΠΕ.

Οι συνάδελφοι που παρακολούθησαν το β? επίπεδο επιμόρφωσης στη χρήση των ΤΠΕ, εφάρμοσαν εκπαιδευτικά σενάρια με τη χρήση των ΤΠΕ.

Σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το σχολείο οργάνωσε ομιλίες σχετικά με τα προβλήματα στις σχέσεις γονέων ? παιδιών ? σχολείου.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 5

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 5.2

Προγράμματα, Παρεμβάσεις
και Δράσεις Βελτίωσης

Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης
για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου

 

Αποτιμώνται οι διαδικασίες που αναπτύσσονται στο σχολείο για τη διαμόρφωση, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των σχεδίων δράσης. Η σύνδεση των σχεδίων δράσης με συγκεκριμένα αποτελέσματα αξιολόγησης, η διευρυμένη συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας στη διαμόρφωση και την υλοποίηση των σχεδίων δράσης όπως επίσης και η μέριμνα για την αξιοποίηση και τη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων τους αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 5.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 5.2

Ο Σύλλογος των καθηγητών σε συνεργασία με τις μαθητικές κοινότητες   οργανώνει τον σχεδιασμό των δράσεων, διδακτικών και εξωδιδακτικών, τόσο στις τακτικές συνεδριάσεις όσο και σε άτυπες συναντήσεις μεταξύ καθηγητών του σχολείου. Ο σχεδιασμός δεν έχει τον χαρακτήρα της συστηματικής αξιολόγησης, αλλά της συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων και προβληματισμών τόσο μεταξύ καθηγητών ίδιας ειδικότητας , όσο και διαφορετικών ειδικοτήτων, με σκοπό να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που προκύπτουν και να αξιολογούνται οι δράσεις που συμφωνείται να αναληφθούν. Ιδιαίτερα σημαντικές θεωρούνται οι συχνές συνεδριάσεις του Συλλόγου για εκπαιδευτικά θέματα και οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους της μαθητικής κοινότητας, όσο και με τον Σύλλογο γονέων.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.1

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Φοίτηση και διαρροή μαθητών

 

Αποτιμάται κατά πόσον οι διαμορφωμένες πρακτικές του σχολείου (διαδικασίες, μέτρα, παρεμβάσεις) διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα φοίτησης των μαθητών σε όλες τις τάξεις του σχολείου και είναι αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων φοίτησης και διαρροής.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 6.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.1

Στο σχολείο προβλέπονται και λειτουργούν αποτελεσματικά διαδικασίες για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών, τόσο για τις ημερήσιες απουσίες όσο και για την έγκαιρη προσέλευσή τους την πρώτη ώρα. Σε περίπτωση κάποιου προβλήματος, οι καθηγητές που έχουν την ευθύνη της παρακολούθησης των απουσιών επικοινωνούν άμεσα με τους γονείς των μαθητών, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση, για την επισήμανση και επίλυση του προβλήματος.

Το σχολείο μας έχει συνολικά 250 μαθητές και κατά φύλο 45% αγόρια και 55% κορίτσια.

Μαθητική διαρροή: 0,8%.

Μετεγγραφή σε άλλα σχολεία σε σχέση με τον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών: 4% (κατά φύλο, 2,8% αγόρια και 1,2% κορίτσια).

Μετεγγραφή στο σχολείο μας σε σχέση με τον αριθμό εγγεγραμμένων μαθητών: 3,2% ( κατά φύλο 1,6% αγόρια και 1,6% κορίτσια).

Όλοι οι αλλοδαποί μαθητές ολοκλήρωσαν επιτυχώς την τάξη.

Όλοι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ενσωματώθηκαν επιτυχώς.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.2

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών

 

Εκτιμάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών του σε σχέση με τους στόχους και τα περιεχόμενα του προγράμματος σπουδών, καθώς και ως προς την πρόοδο που παρουσιάζουν τα επιτεύγματα των μαθητών του διαχρονικά.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 6.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.2

Οι επιδόσεις των μαθητών, όσον αφορά στην τελική τους βαθμολογία, κυμάνθηκαν από σχεδόν καλώς έως και άριστα.

Το ετήσιο αποτέλεσμά τους σε σχέση με την προηγούμενη τάξη, στην επόμενη δεν ήταν πάντοτε ψηλότερο.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας σχολικής χρονιάς παρατηρήθηκε πρόοδος στην προφορική βαθμολογία από το πρώτο τετράμηνο στο δεύτερο ,αλλά πτώση στη βαθμολογία των γραπτών – προαγωγικών εξετάσεων.

Το ποσοστό επιτυχίας εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ήταν ιδιαίτερα υψηλό, όπως και το ποσοστό των αριστούχων.

Επιπλέον, οι μαθητές ανταποκρίθηκαν σε προαιρετικές ομαδοσυνεργατικές εργασίες στο πλαίσιο των μαθημάτων, συμμετείχαν σε πανελλήνιους διαγωνισμούς όπως της Μαθηματικής Εταιρείας και στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Euroscola.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.3

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών

 

Εκτιμάται κατά πόσο το σχολείο διασφαλίζει τη συναισθηματική, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη όλων των μαθητών και υποστηρίζει τη διάπλαση υπεύθυνων, ενεργών και δημοκρατικών πολιτών.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 6.3

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.3

Το σχολείο μας ενισχύει τις δράσεις και τα προγράμματα που συμβάλλουν στην κοινωνική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

Συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις στήριξης του κοινωνικού παντοπωλείου του δήμου με συλλογή τροφίμων αλλά και χρημάτων.

Στο χώρο του σχολείου έχουν διοργανωθεί ομιλίες για το Νέο Λύκειο στους γονείς από το Σύλλογο διδασκόντων και τη Β΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας.

Ολοκληρώθηκε φέτος διετές πρόγραμμα COMENIUS με Τουρκία και Βουλγαρία και ξεκίνησε η διαδικασία ανταλλαγής μαθητών με σχολεία της Γερμανίας.

Οι μαθητές συμμετέχουν εθελοντικά σε πολλές δράσεις, όπως: θεατρική ομάδα- σκάκι- ποδόσφαιρο με σημαντικότατες διακρίσεις- τένις- διαγωνισμοί μαθηματικών- μεγάλη συμμετοχή στο πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων- σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών. Εκδόθηκε σχολική εφημερίδα και υπάρχει σχολική ιστοσελίδα. Βέβαια σε όλα αυτά είναι πολύ μικρή η συμμετοχή των μαθητών της Γ Λυκείου, λόγω του βεβαρυμμένου προγράμματός τους.

Διαφυλάχθηκαν όλα τα δημοκρατικά μαθητικά δικαιώματα με τις μαθητικές εκλογές και τη λειτουργία συμβουλίων των τάξεων.

Αυτές οι δράσεις συμβάλλουν στην ύπαρξη κλίματος αλληλοσεβασμού και ανεκτικότητας. Δεν υπάρχουν περιπτώσεις κοινωνικού αποκλεισμού. Αντίθετα, είναι συγκινητική η υποστήριξη που προσφέρουν σε συμμαθητές τους με κάποιο πρόβλημα υγείας ή άλλο. Αυτό το αίσθημα ενισχύεται από την καλή συνεργασία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων καθώς και την καλή συνεργασία μεταξύ μαθητών και καθηγητών.  

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 7

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 7.1

Αποτελέσματα του Σχολείου

Επίτευξη των στόχων του σχολείου

 

Αποτιμώνται τα αποτελέσματα του σχολείου με βάση τους στόχους που τέθηκαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η ανταπόκριση του σχολείου στις θεσμικές του υποχρεώσεις, η επίτευξη των ετήσιων στόχων του σχολείου, η αποτελεσματικότητα των σχεδίων δράσης που υλοποιήθηκαν, αποτελούν, μεταξύ άλλων, σημεία εστίασης για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 7.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 7.1

Το σχολείο εκπλήρωσε απόλυτα τους θεσμικά προβλεπόμενους στόχους του Ωρολογίου Προγράμματος και του Προγράμματος Σπουδών. Υλοποίησε σε αρκετά μεγάλο βαθμό τους εκπαιδευτικούς στόχους που είχαν τεθεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Το σχολείο ανταποκρίθηκε αρκετά ικανοποιητικά στις προσδοκίες των εκπαιδευτικών και των γονέων για την πρόοδο των μαθητών, στα μαθήματα και την κοινωνική τους ανάπτυξη. Οι εκπαιδευτικοί είναι σχετικά αισιόδοξοι για την περαιτέρω βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο κατά την επόμενη σχολική χρονιά.

Οι μαθητές, είναι αρκετά ικανοποιημένοι με την ατομική τους πρόοδο και τη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή. Οι γονείς, είναι λίγο λιγότερο ικανοποιημένοι απ’ότι τα παιδιά τους, με τη γενικότερη λειτουργία και τα επιτεύγματα του σχολείου, αλλά αυτό οφείλεται σε έλλειμα δημοσίων σχέσεων του σχολείου, παρά σε αυτή καθαυτή τη λειτουργία του.

Τέλος, στο σχολείο μας αξιοποιήθηκαν αρκετά αποτελεσματικά οι νέες τεχνολογίες σε θέματα οργάνωσης, διοίκησης, προβολής και δημοσιότητας του σχολείου..

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr

 

Γ

Κύρια αποτελέσματα της αξιολόγησης

 

Παρουσιάζονται με τη μορφή αιτιολογημένης αξιολογικής κρίσης τα σημεία υπεροχής και οι αδυναμίες του σχολείου (300 λέξεις περίπου).

 

Από την διερεύνηση των Ομάδων Εργασίας αποτιμάται ότι η εικόνα του σχολείου κινείται, ποσοτικά, κατά μέσο όρο περί το 3. Παρατίθενται στη συνέχεια τα θετικά και τα αρνητικά σημεία που διαπιστώθηκαν:

ΘΕΤΙΚΑ : 1. Το σχολείο διαθέτει επαρκείς σε αριθμό αίθουσες διδασκαλίας, γραφεία και χώρους προαυλισμού των μαθητών. 2. Οι βασικές ανάγκες σε γραφική ύλη και έξοδα θέρμανσης καλύπτονται, με συνεχώς αυξανόμενη δυσκολία. 3. Ο Σύλλογος Διδασκόντων απαρτίζεται από ικανούς εκπαιδευτικούς όλων των ειδικότητων με επιστημονική κατάρτιση και μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία, με αυξημένα τυπικά προσόντα (επιμορφώσεις, δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό). 4.Το σχολείο διαθέτει Γραμματέα, με αποτέλεσμα να διευκολύνονται οι διοικητικές ανάγκες. 5. Το σχολείο διαθέτει επαρκές μόνιμο προσωπικό, το ωρολόγιο πρόγραμμα τηρείται και η απώλεια διδακτικών ωρών είναι ελάχιστη. 6. Πολύ ικανοποιητική είναι η συνεργασία των καθηγητών με τον διευθυντή του σχολείου σε όλα τα επίπεδα. 7.Το διδακτικό προσωπικό αξιοποιείται αποτελεσματικά, υποστηρίζεται η συνεργασία, ενισχύονται οι πρωτοβουλίες για επιμόρφωση και πολλοί εκπαιδευτικοί εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής σε προγράμματα. 8. Υπάρχει θετικό κλίμα ανάπτυξης και εφαρμογής παιδαγωγικών πρακτικών, παιδαγωγική ενθάρρυνση, συνεχής συνεργασία με τους μαθητές και ατομική υποστήριξη, όταν χρειάζεται. 9. Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών είναι καλές, είναι ενθαρρυντικοί και υποστηρικτικοί μεταξύ τους και συμμετέχουν με προθυμία στις δραστηριότητες του σχολείου. 10. Το σχολείο πραγματοποιεί εκπαιδευτικές επισκέψεις και συμμετέχει σε διαγωνισμούς που διοργανώνουν οι επιστημονικές ενώσεις, καθώς και στα σχολικά πρωταθλήματα, με πολλές διακρίσεις. 11. Η παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών είναι αποτελεσματική και η μαθητική διαρροή μηδαμινή 12. Οι επιδόσεις των μαθητών είναι ικανοποιητικές και το ποσοστό   επιτυχίας τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ πολύ υψηλό.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ: 1. Το κτίριο χρειάζεται συντήρηση και οι τεχνολογικές υποδομές εκσυγχρονισμό. 2. Το σχολείο στερείται αθλητικών εγκαταστάσεων και κλειστής αίθουσας Φυσικής Αγωγής. 3. Δυσκολίες στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος δημιουργεί το γεγονός ότι πολλοί καθηγητές προσέρχονται από όμορα σχολεία. 4. Περιορισμένη είναι η συμμετοχή των μαθητών της Γ Λυκείου σε εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις και έλλειψη ενδιαφέροντος για τα ενδοσχολικά μαθήματα. 5. Δεν λειτούργησε η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη παρά το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών. 6. Οι σχέσεις μεταξύ σχολείου- γονέων είναι μέτριες. Οι περισσότεροι γονείς δεν έρχονται στο σχολείο, δεν ενδιαφέρονται για την πρόοδο των παιδιών τους, ούτε προσέρχονται στις διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. 7. Δεν προβάλλεται επαρκώς το έργο του σχολείου στην τοπική κοινωνία. 8. Οι μαθητές, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που τους δίνει ο νόμος, εξαντλούν το όριο των απουσιών και δεν προσέρχονται στο σχολείο κατά τον τελευταίο μήνα των μαθημάτων.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ ? aee.iep.edu.gr   ?   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας ? Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών ? www.pe03.gr